Informacje dla studentów I roku
Wszystkich nowo przyjętych studentów serdecznie zapraszamy do zapoznania się z zamieszczonymi poniżej ważnymi informacjami, stanowiącymi kompendium wiedzy pierwszoroczniaka i wprowadzającymi w świat studiowania na wydziale Samochodów i Maszyn Roboczych PW.
Inauguracja
Dziekan wraz z Radą Wydziału Samochodów i Maszyn Roboczych Politechniki Warszawskiej mają zaszczyt zaprosić na wydziałową inaugurację roku akademickiego 2024/2025, która odbędzie się 1 października br. o godz. 14:00 w Sali Multimedialnej im. Profesora Zbigniewa Osińskiego, mieszczącej się w gmachu Samochodów i Ciągników przy ul. Narbutta 84.
Odbiór legitymacji
W dniu 1.10.2024r. po uroczystej inauguracji roku akademickiego 2024/2025 w Biurze Obsługi Studiów (pok. 0.6) wydawane będą zaświadczenia o studiowaniu oraz legitymacje studenckie dla osób, które zaakceptowały ślubowanie w systemie USOS oraz wniosły opłatę za legitymację.
Poczta e-mail
Każdy nowo przyjęty, aktywny student otrzymuje adres e-mail w domenie PW. Adresów tych należy używać w korespondencji z pracownikami Wydziału, w tym Biura Obsługi Studiów. Dostęp do poczty elektronicznej jest możliwy poprzez sekcję eSiMR na stronie internetowej Wydziału (w górnym prawym rogu) lub witrynę portal.office.com. Hasło do poczty można zresetować po zalogowaniu w systemie USOS, w zakładce dla studentów -> Office 365.
Szkolenie BHP
Wstępne szkolenie dotyczące bezpiecznych i higienicznych warunków kształcenia jest prowadzone drogą elektroniczną na Platformie Leon Politechniki Warszawskiej. Każdy uczestnik kursu musi samodzielnie zalogować się na platformie LeOn PW w terminie 01.10.20024r. - 31.10.2024r. i wykonać „e-kurs bhp”. Szkolenie składa się z materiałów informacyjnych oraz obowiązkowego testu.
Studenci studiów pierwszego stopnia, drugiego stopnia oraz jednolitych studiów magisterskich zostają zapisani na e-kurs bhp automatycznie w systemie USOS.
Brak zaliczenia szkolenia w zakresie BHP uniemożliwia dalsze uczestniczenie w zajęciach dydaktycznych.
Instrukcja logowania się na platformie LeOn:
1. Wejdź na stronę startową platformy
2. Wybierz "Zaloguj się" (w prawym górnym rogu ekranu), a następnie kliknij "Zaloguj się na
platformie"
3. Login i hasło są takie same jak do systemu USOSWeb
4. Wprowadź swój login: numer PESEL lub adres email podany przy rekrutacji (bądź
identyfikator uzyskany w dziekanacie właściwego wydziału w przypadku osób, które nie
posiadają numeru PESEL)
5. Wprowadź swoje hasło do USOSWeb. Studenci, którzy logują się po raz pierwszy do
USOSWeb wpisują hasło z systemu Rekrutacja PW.
6. Wybierz kurs: Szkolenie BHP 1834-00000-00P-0001
Przysposobienie biblioteczne
Obowiązkowe szkolenie w zakresie przysposobienia bibliotecznego dla studentów pierwszego roku studiów stacjonarnych i niestacjonarnych I stopnia odbędzie się w formie on-line. Niezbędne informacje znajdują się tutaj.
Stypendia
Informacje o stypendiach dostępnych dla studentów Politechniki Warszawskiej znajdują się na stronie internetowej Wydziału SiMR oraz na stronie Biura Kanclerza. Zamieszczono tam regulaminy przyznawania stypendiów, wzory niezbędnych dokumentów oraz terminy składania wniosków.
Regulamin studiów w PW
Prosimy o zapoznanie się z:
- Regulaminem studiów w Politechnice Warszawskiej,
- Zasadami studiowania i rejestracji studentów na Wydziale SiMR w roku akademickim 2024/2025,
Ubezpieczenie od Następstw Nieszczęśliwych Wypadków (NNW)
W najbliższych dniach na stronie internetowej Wydziału SiMR pojawi się szczegółowa informacja o możliwości wykupienia polisy NNW na rok 2024/2025.
Poradnik Pierwszoroczniaka - STARTER PW
Zachęcamy do skorzystania z interaktywnego poradnika dla nowych studentów. Informacje na ten temat będą podane w najbliższym czasie na stronie internetowej Wydziału SiMR.
Gdzie szukać informacji?
Podstawowymi źródłami informacji dotyczących studiowania na Wydziale SiMR są:
- poczta e-mail w domenie PW
- sekcja "Ogłoszenia BOS" na stronie internetowej Wydziału
- sekcja "Aktualności" na stronie internetowej Wydziału
- oficjalny profil Facebook Wydziału SiMR
- oficjalny profil Facebook Wydziałowej Rady Samorządu SiMR
Kontakt
W razie wątpliwości prosimy zgłaszać się do Biura Obsługi Studiów.